Anda Perlu Gunakan Deodorant Hentikan Berpeluh?

Anda Perlu Gunakan Deodorant Hentikan Berpeluh?

Berpeluh adalah satu proses semula jadi yang mana badan mengeluarkan toksin dan bahan kimia berbahaya. Tetapi peluh berlebihan boleh menjadi masalah dan boleh membawa kepada embarrassments sosial. Terdapat banyak rawatan dengan ubat-ubatan, herba, homeopati dan lain-lain yang mengurangkan berpeluh. Walau bagaimanapun kita juga boleh menggunakan antiperspirants, deodoran atau pembedahan untuk berhenti berpeluh.

Antiperspirants dengan deodoran berkesan boleh berhenti berpeluh. Terutamanya yang baik adalah deodoran alum berasaskan. Zinconium aluminium dan aluminium klorida adalah bahan yang paling berkesan. Aluminium klorida terdapat dalam sebahagian besar produk-produk ini tetapi ia boleh menyebabkan kegatalan sedikit. Jika anda mengalami berpeluh teruk kemudian pergi untuk deodoran kekuatan preskripsi. Antiperspirants preskripsi adalah lebih berkesan daripada atas orang-orang kaunter. Dalam kes deodoran preskripsi Aluminium klorida hexahydrate menggantikan Aluminium zinconium dan Aluminium klorida.

Terdapat juga beberapa deodoran semulajadi yang ada. Produk-produk ini semua organik adalah bebas daripada semua alkohol atau komponen toksik. Mereka biasanya datang dalam kristal tetapi juga boleh didapati sebagai semburan dan roll-Firefox. Perfume adalah pilihan dan walaupun ia mengandungi minyak wangi minyak biasanya hanya yang penting.

Perlu diingat bahawa deodoran sahaja tidak boleh berhenti atau mengurangkan berpeluh walaupun kebanyakan orang menggunakan deodoran untuk menghentikan berpeluh. Deodoran bertindak balas dengan bakteria menghasilkan bau pada kulit untuk menghilangkan bau badan. Antiperspirants adalah orang-orang yang mengurangkan berpeluh, tetapi kebanyakan antiperspirants juga bertindak sebagai deodoran.

Oleh itu, kita melihat bahawa antiperspirants boleh menjadi efektif dalam mengurangkan berpeluh. Tetapi memilih antiperspirant anda dengan teliti dan membuat keputusan yang lebih baik atau berunding dengan pakar dermatologi anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar