Pemulihan hiperhidrosis - Mudah Tetapi Berkesan Pemulihan Home

Pemulihan hiperhidrosis - Mudah Tetapi Berkesan Pemulihan Home

Terdapat banyak ubat hiperhidrosis semula jadi dan mudah yang boleh digunakan dengan mudah dan digunakan di rumah. Peluh berlebihan atau hiperhidrosis adalah punca utama rasa malu kepada mereka yang tidak boleh mengawalnya. Perkara pertama yang boleh anda lakukan jika anda mengalami masalah ini adalah minum air yang banyak, yang akan menjaga tubuh anda terhidrat dan akan membantu untuk mengekalkan suhu badan ke bawah, ini adalah salah satu ubat yang paling berkesan dan lagi mudah hiperhidrosis anda boleh gunakan.

Sejak berpeluh adalah proses biasa dan ia tidak boleh dielakkan, pengambilan air membantu badan untuk mengepam keluar toksin dan menggantikan mineral dan air yang badan telah hilang. Mengambil mandi 2 kali sehari juga membantu anda untuk menghilangkan bakteria yang menyumbang kepada bau badan yang tidak menyenangkan. Selepas mandi pastikan anda mengeringkan diri anda sepenuhnya, adalah baik jika anda boleh memakai bedak talkum kerana ini akan menyerap peluh dan membantu anda kekal kering dan segar.

Anda juga boleh mengelakkan pengambilan makanan tertentu yang mencetuskan hiperhidrosis. Ada barang makanan yang membuat kelenjar peluh yang terlalu aktif. Makanan ini adalah bawang putih, bawang, ikan dan lain-lain dan mereka harus dielakkan jika anda mempunyai kecenderungan ke arah hiperhidrosis. Cuba untuk memasukkan lebih banyak makanan yang kaya zink sebaliknya, beberapa contoh yang baik ialah: ayam belanda, biji-bijian, kacang dan kekacang. Semburan deodoran adalah remedi hiperhidrosis paling biasa digunakan, terdapat banyak jenama yang paling popular yang boleh didapati di pasaran dan semua yang anda perlu lakukan adalah mengambil memilih anda, tetapi lebih baik penyelesaian adalah dengan menggunakan anti-perspirants. Antiperspirants akan pada masa yang sama berkesan mengurangkan berpeluh dan menghilangkan bau yang tidak menyenangkan. Memakai kapas, linen atau pakaian bulu juga membantu mengawal masalah ini sebagai gentian asli membolehkan badan anda untuk bernafas dan pada masa yang sama membolehkan peluh untuk hilang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar